sobota, 30 marca 2013

Magia dźwięku klawiszy

Gra na fortepianie, pianinie lub keyboardzie jest bardzo cenionym i popularnym hobby. Niektórzy ludzie, robiący to zawodowo, mają niezwykłe muzyczne wyczucie, którego długo się uczyli. Inni już się z tym po prostu urodzili.

Umiejętność gry na tych instrumentach jest dla mnie sztuką. Niesamowity dźwięk wydobywany z klawiszy działa na mnie niezwykle emocjonalnie. Dlaczego?

Ja, jako osoba, która uwielbia muzykę hard-rockową powinienem ubóstwiać grę na gitarze elektrycznej i na tego typu podobnych instrumentach, gdyż są one niezbędne do stworzenia piosenki o mocnym brzmieniu. Jednak za źródło emocji wywołanych w muzyce uważam fortepian oraz skrzypce. Połączenie tych dwóch instrumentów sprawia, że mogę na chwilę odpłynąć i się zrelaksować. Jak to możliwe, skoro uwielbiam rocka?

Jest wiele zespołów, które łączą mocne, rockowo-metalowe brzmienie z klasyczną nutą fortepianu i skrzypiec. Jednym z takich zespołów, jest Evanescence, którego wokalistka, śpiewa mocne piosenki, jednocześnie grając na fortepianie, przy czym świetnie komponuje cały utwór w jedną całość. Takie połączenia trafiają w dziesiątkę pod względem moich upodobań muzycznych.

A więc, magia dźwięku klawiszy, kryje się za niezwykle trafnym dla mnie połączeniem z innymi instrumentami, które na mnie bardzo wpływa.


Przykłady moich ulubionych piosenek, które łączą rockową nutkę z eleganckim brzmieniem klawiszy fortepianu:

Evanescence - My Heart Is Broken

Evanescence - Lost In Paradise

Evanescence - Lithium ( piosenka idealnie trafiona w dzisiejszą pogodę ;) )


ŻYCZĘ WSZYSTKIM WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT WIELKIEJ NOCY! :)


 

4 komentarze:

  1. Zgadzam się z Tobą ;)
    Świetne piosenki! Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam cię noo po prostu uwielbiam, dziękuje dziękuje dziękuje, uwielbiam Evanescence, w czasach dzieciństwa tylko to mi w głowie siedziało, wspomnienia wracają ^-^ traf w 10 ^^ świetny post pozdrawiam :)ps : mi też przykro że nie mieszkam bliżej:d

    OdpowiedzUsuń