sobota, 26 stycznia 2013

Edyta Górniak

Edyta Górniak to poska wokalistka popowa, kompozytorka i autorka tekstów. Za przełom jej kariery możemy uznać udział w Konkursie Piosenki Eurowizji (1994) gdzie zaśpiewała wszystkim nam dobrze znaną piosenkę "To nie ja", dzięki czemu zdobyła drugie miejsce. Pozwoliło jej to zadebiutować na polskim rynku muzycznym, w którym utrzymuje się do tej pory i nadal zachwyca swoim głosem. Pierwszy studyjny album Edyty, zatytułowany Dotyk, ukazał się w maju 1995 i rozszedł się w nakładzie ponad pół miliona egzemplarzy. Dziś co prawda jej najnowsze piosenki z płyty My już nie są tak uwielbiane jak stare, dobre hity ale i tak pozostanie ikoną polskiej sceny.



Edyta Górniak - To Nie Ja (Eurowizja 1994)



Edyta Górniak - To Nie Tak Jak Myślisz

 
 
Edyta Górniak - Teraz-Tu (album My)
 
 

8 komentarzy:

  1. Niezbyt przepadam za Edytą, ale jej piosenka "Teraz-tu" naprawdę mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. edyta jest głupia ale ma fajnom piosenke 'consequences' ^_^ :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tam lubię Edytę a i nominowałam cię do Liebster Blog Award, pytanka znajdziesz u mnie ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeden z najlepszych wokali w Polsce, kobieta która potrafi zaśpiewać 95% powstałych utworów. I jednocześnie chyba najbardziej zmarnowana kariera. Za każdym razem gdy słyszę Edytę śpiewającą swoje nowe utwory, zastanawiam się, gdzie się podziała ona z czasów "Dotyku".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Edyta zawsze znana była z pięknego, pełnego klasy wokalu, a niestety ostatnio zacząła się bezskutecznie 'odmładzać' w twórczości muzycznej co nie do konca do niej pasuje ;)

      Usuń
  5. Z jednej strony skromna w "To nie ja" podczas Eurowizji sprzed 19 lat, z drugiej - nieco wyzywająca w klipie "Teraz-tu". Ale to w tym pierwszym przypadku robi na ludziach większe wrażenie, czyż nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawda ;) niezwykłe emocje zawarte w głosie Edyty Górniak za każdym razem wywołują wspaniałe emocje, zarówno w piosence ,,To Nie Ja" jak i we wszystkich innych utworach w jej wykonaniu ;)

      Usuń